Potrzeby gdyńskich nauczycieli z obszaru profilaktyki uzależnień i zachowań ryzykownych w procesie wspierania uczniów i uczennic z doświadczeniem migracyjnym
Gdyńskie Centrum Zdrowia opublikowało raport z badania gdyńskich nauczycieli i zgłaszanych przez nich potrzeb edukacyjnym w kontekście wspierania dzieci z doświadczeniem migracyjnym oraz ich rodzin.
Stanowcza większość specjalistów posiadało, bądź posiada dzieci z takim doświadczeniem. To w dużej mierze nauczyciele jako pierwsi mogą dostrzec tak i trudności, jak i potencjały dzieci. Jednak wyzwanie to idzie z potrzebą wysokiej spostrzegawczości i wrażliwości.
Zapraszamy do zapoznania się z raportem:
Dziękujemy dyrektorom, nauczycielom, wychowawcom, psychologom, pedagogom, bibliotekarzom szkolnym oraz innym specjalistom, którzy wzięli udział w badaniu, a także wszystkim osobom włączającym się we wspieranie drugiego człowieka oraz otwartość i gotowość do dzielenia się wiedzą.
Badanie przeprowadzono na zlecenie Gdyńskie Centrum Zdrowia i sfinansowano w całości ze środków UNICEF.